Is Influencer zijn kinder werk?

influencer

Kinderen als influencer, het houdt de gemoederen nogal bezig. Ik heb er een mening over, jij ook

Is influencer zijn werk, dat is de vraag die op dit moment de gemoederen bezig houdt. Als je als moeder je schatje vlogt in het T-shirt van merk A en je zegt er ook nog eens bij: ”kijk eens hoe blij ze is in haar T-shirtje van merk A! ” is dat dan werk? En volgende vraag, wie werkt er dan? De moeder die een lollig filmpje moet opnemen, editen en online zetten moet zetten? En vervolgens de link plus factuur moet versturen naar merk X. Of schatje die leuk en spontaan gevlogd moet worden in het “spontane” you tube filmpje?

Staatssecretarissen en kinderen die influencer zijn

Wie het weet mag het zeggen. Ik weet het wel…Maar laten we eerst eens kijken naar wat staatssecretarissen, die zich met wetten en wetten maken bezig houden, er over te zeggen hebben.

“Waar ligt de grens tussen af en toe voor de lol vloggen, creatief een leuk zakcentje bijverdienen of echt onder druk commercieel bezig zijn?”, schreef toenmalig staatssecretaris Bas van ’t Wout.

 Een goede vraag, mijnheer van ’t Wout. En wat denkt u, zal er een ouder zijn die zegt: “voor die vrolijke tape van Hello Fresh, zijn we drie uur bezig geweest? Het was thuis van alles, maar gezellig was het niet. Maar goed, het verdiende lekker en je moet er wat voor over hebben…”
Kom op zeg, natuurlijk gaan ouders niet vertellen hoeveel ze ervoor krijgen en of hun kind het nog echt leuk vind, wat denkt u nu zelf?

De volgende staatssecretaris heeft ook een leuke: “Het is een grijs gebied”, zei staatssecretaris Wiersma in het tv-programma Radar. “Als iemand een keer 10 procent korting krijgt als ze haar kind in een shirtje van een bepaald merk laat zien, vinden we dat niet erg.”

Volgens mij maakt mijnheer Wiersma het gebied nu zelf grijs…
10 % korting mag wel, maar 90% niet meer? en hoe gaan we dat allemaal netjes controleren?

hoe moeilijk is het

IK snap niet waar moeilijk over gedaan wordt. Kinderen mogen x keer per jaar op tv optreden. Of dat nu in een reclame is of wat anders, dat doet er niet toe.
Pas de wet aan dat kinderen x keer op social media genoemd mogen worden in combinatie met een commercieel product.
Of ze voor dat vertoon 10% korting op een T-shirt krijgen of een miljoen euro, dat doet verder niet ter zake.

Gewoon heldere en duidelijke regels, die maar een doel hebben: zorgen dat kinderen onbekommerd kind mogen zijn.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *